Als Yildiz uit de douche wil stappen en de deur open doet,
breekt de onderste scharnier……gevolg de glazen deur valt voorover tegen de
deurpost van de schuifdeur en spat uiteen in duizend stukjes. De glasstukjes
vallen bij Marcel, die klaar stond met
een handdoek (en op slippers) op zijn voeten. Gelukkig geen grote snijwonden
maar een aantal sneedjes…..beetje jodium een paar pleisters erop en klaar is
Kees. Yildiz was vooral erg geschrokken. We weten niet hoe het nu precies
geregeld is, omdat van een WA verzekering hebben ze in Australie nog nooit
gehoord. Ik schrijf dezelfde avond nog een e-mail over het huis-tuin-en-keuken
ongelukje en dik daarbij de verwondingen nog even extra aan en stuur daarbij
een paar CSI foto’s op. De volgende ochtend neem ik gelijk contact op met de
makelaar om te horen hoe een en ander opgelost wordt. Ik hoor verschillende
verhalen over aansprakelijkheid, maar we wachten het eerst even af. De
eigenaresse is woonachtig in Hongkong en heeft kennelijk niet zo’n haast met
reparatie. Ik blijf “kind reminders” sturen en informeer bij de huurauthoriteit
over onze rechten en plichten. De eigenaar is verantwoordelijk voor een goede
staat van de huurwoning en dus verplicht om de reparatie uit te voeren. Nu een
maand later hebben ze de hele glaswand vervangen en kunnen we weer gebruik
maken van de douche in de ensuite.
Grappig ook hoe verschillend dat is in diverse landen. Hier in Frankrijk kennen ze wel een WA-verzekering, maar die is onderdeel van je Assurance Multi Habitation. Daarin zit zo ongeveer alles: je inboedel en opstalverzekering, je WA verzekering en de schoolverzekering (moet je wel speciaal om vragen, maar is nodig anders mogen je schoolgaande kinderen niet mee op schoolreizen en andere excursies buiten de schoolpoorten).
BeantwoordenVerwijderen