maandag 2 februari 2015

Back to school

Aan de lange hete zomer is een einde gekomen.  Afgelopen vrijdag het nieuwe uniform opgehaald en we zijn van blauw naar groen gegaan;-).  Er zijn minder kledingvariaties dan op de Clover Hills State School (geen bloesjes, broekrok of jurk)  en het uniform lijkt meer op een sporttenue van de plaatselijke golfclub...polo t-shirt met  sportieve korte broek.  Yildiz vindt het maar niks, vanwege de unisex poloshirts zit er eigenlijk geen model in. “Mam het is absoluut niet fashionable”zegt ze. Ik geef haar groot gelijk, maar zie voor mezelf ook voordelen......geen strijkwerk;-).  Moesten we op de andere school verplicht zwarte leren schoenen dragen, zijn ze daar hier niet zo streng in. Sportschoenen en sandalen in verschillende kleuren het mag allemaal.....wow dat wordt dan toch wel gewaardeerd door de kids.  Hoewel Yildiz al drie weken geleden naar school wilde om nieuwe vriendinnen te maken, wordt het haar deze ochtend echt even teveel.  De opgebouwde spanning komt er allemaal uit. “Ik wil niet naar school, ik wilde niet verhuizen, ik wil bij mijn oude vriendinnen  blijven” huilt ze.  We gaan wat vroeger naar school zodat we op tijd kennis kunnen maken met de nieuwe meester en juffen.  De spanning is enigszins verdwenen en ze zoeken een plaatsje in de klas met een handkus neem ik afscheid in de hoop dat ze het vandaag naar hun zin zullen hebben.  Als ik om drie uur met de auto de parkeerplaats opdraai, komen er twee vrolijke kinderen op me afgestormd.  Ik hoef eigenlijk niet te vragen hoe het was, want op de terugweg werd er ronduit gekletst en hoor ik ook nieuwe namen. Dat geeft mij een gerust gevoel en dan weet ik dat ze in de pauze niet alleen in een hoekje hebben gezeten.  Wat zijn we trots op ze dat ze deze eerste hele spannende dag weer flexibel en open hebben opgesteld. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten