dinsdag 18 februari 2014

Kakkerlakken invasie

Alle huurhuizen worden voor de overdracht ingespoten met een insectenverdelingsmiddel.....de zogenaamde "pestcontrole". Aanvankelijk vond ik het wat overdreven, maar het is zelfs bij wet bepaald.....nou dan zal het wel nodig zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat we het eerste jaar vrijwel geen raar ongedierte in huis hebben gehad. Op een naaktslak een kakkerlak na dan, dus het heeft wel degelijk effect. Bij de supermarkt zijn diverse soorten spuitbussen te koop om binnen enkele seconden de ongevraagde gast te elimineren. Inmiddels hebben we een heel assortiment in huis om mieren, vliegen, spinnen en kakkerlakken te lijf te gaan. Voor de vakantie hebben we het huis nagenoeg schoon en leeg achtergelaten......ja je moet de kat (lees kakkerlak) ook niet op het spek binden. Eenmaal weer thuis leek er op het eerste gezicht niks aan de hand. Totdat ik een kakkerlak in de badkamer aan trof.....grrr. Hup spuitbusje erbij en weg ermee. Ik maak me nog geen grote zorgen, misschien was dit wel de "verkenner" van de familie en als ie niet meer thuiskomt, komt de rest misschien ook niet. 

Na een paar dagen blijkt mijn theorie niet te werken.  Want er komt ineens een kakkerlak achter de oven vandaan lopen.......ieks! Hup spuitbusje erbij en weg ermee. Ik google even op kakkerlak en wordt toch niet echt blij; A  van de beelden (vieze beesten) en B kakkerlakken zijn nooit alleen!  Diezelfde avond wil ik de afwasmachine dichtdoen en lijkt het net of er een haar op de buitenkant van de deur zit. Blijkt ie in één keer te bewegen......ieks de voelsprieten van een kakkerlak!. "Mars er zit een kakkerlak in de deur van de afwasmachine" roep ik. Spuitbusje erbij........we horen wat vallen maar vinden niks. Het hek lijkt van de dam want ik kom ze nu ook in de kast tegen.....net toen ik de placemats wilde pakken zag ik zo'n beest wegschieten. Grrr....spuitbusje erbij en weg ermee. De volgende ochtend vind er nog één.......in een pan nota bene. Grrrrr.....spuitbusje erbij en weg ermee. Maar ik moet opzoek naar het nest, anders dan blijven die beesten mij de stuipen op het lijf jagen. Terwijl ik de was ophang zie ik aan de buitenkant een grote rakker onder het keukenraam zitten.  Ik vraag Yildiz snel om met de spuitbus door de garage te lopen. Even richten en spuiten maar........op zijn vluchtroute kruipt hij een gat in.........aha....daar zou wel eens het nest kunnen zitten. En ik bedenk me geen moment en spuit de halve bus leeg in het gat........touché! Zo daar komen geen levende kakkerlakken meer uit. We zijn een paar dagen verder en we hebben geen vieze zwart rode onderkruipsels meer gezien........jippie!


1 opmerking:

  1. Gelukkig. En nu maar hopen dat ze weg blijven. Maar je bent inmiddels een expert met dit ongedierte. Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen