woensdag 5 maart 2014

Katy Perry here we come

We kunnen er niet meer onderuit….. Katy Perry komt naar Australie.  Al een paar maanden heerst het Katy Perry virus in huis elke single die ze uitbrengt stijgt linea recta door naar de nummer 1 van de hitparade hier. En ik moet toegeven ze maakt leuke muziek en de gekke videoclips blijven ook in je gedachten hangen. We zijn klant van Telstra (zeg maar de Australische KPN) en mogen als VIP 48 uur eerder online om kaarten te bestellen…”jump te queue” (vooraan in de rij) heet de  actie.  Snel lever ik de kinderen af op school om als eerste online kaarten te bestellen. Alles staat start klaar en ik log in…. even geduld er zijn 10 wachtende voor u…huh ik ben toch VIP…er is toch geen rij. Als de online rij slinkt en ik bijna aan de beurt ben is mijn tijd op….huh. Blijkt dat je maar 15 minuten ingelogd mag zijn. Snel herhalen die actie, na 3 keer ben ik in het boekingssysteem…yes!. Maar wat blijkt is er bijna niks meer beschikbaar, hier en daar nog single seats en ik heb vijf stoelen op een rij nodig. Grrr….kennelijk ben ik niet de enige Very Important Person die naar Katy Perry wil. Snel in overleg met Jacina (Lexi’s moeder) die vanaf haar werk aan kaarten probeert te komen. Na een uur komen we erachter dat we kansloos zijn…..de 5000 Telstra kaartjes waren in 2 minuten uitverkocht. 

We gaan over tot plan B want we willen over 2 dagen niet weer de boot missen. Ik ga opzoek naar ticketbureaus waar je kaartje aan de kassa kunt kopen. Blijkt dat het conferentiecentrum over 4 computers beschikt die direct toegang hebben tot het boekingssysteem. Inmiddels is er ook nog een extra concert ingelast in Brisbane…dus dat vergroot de kans op kaartjes weer. De verkoop start om 12.00 uur maar ik zorg dat ik 8.30 uur voor de deur sta…..en met succes ik ben de eerste. Laat snel mijn gevens achter en ga zitten met een boek (je moet er wat voor over hebben ). Als gauw loopt het vol met moeders en opa’s die er alles voorover hebben om aan kaarten te komen. Het wordt een gezellige boel en als het bijna 12 uur wordt iedereen toch wel zenuwachtig….ik had hetzelfde gevoel als toen ik in de rij stond voor kaarten van een concert van Marco Borsato lang (lees heel lang) geleden.  De kassa’s gaan open en de dames zitten als gekken alle kaarten te reserveren….yes het lukt we gaan vrijdag 28 November en we hebben mooie zitplaatsen recht voor het podium. Katy Perry here we come!

1 opmerking:

  1. Geniet ervan, je hebt er in ieder geval je best voor gedaan. Mooie kaartjes midden voor. Laat even weten hoe het was!

    BeantwoordenVerwijderen