donderdag 18 april 2013

Geblesseerd

Al maanden loop ik rond met een vervelende pijn in mijn rechterschouder. In Nederland was ik te druk om naar een dokter te gaan en ik dacht ach het zal wel overbelasting zijn. Zodra ik in Australie ben en rustig aan doe gaat het vast beter. Maar de pijn bleef en werd nadat ik 133 dozen had uitgepakt alleen maar erger. Dus toch maar even naar een dokter. Op aanraden van Marcel zijn werkgever hebben we een dokterspraktijk in de buurt gevonden. Ze hebben er goede ervaringen en ze zijn heel kindvriendelijk (ook niet onbelangrijk). En het toeval wil dat dokter ook nog een beetje Nederlands kan verstaan. Dr Caroline van der Vlugt (hoe hollands is dat?) komt zelf uit Zuid Africa maar is getrouwd met een Nederlander. Ik kom een heel eind met mijn Engels maar hoe leg je precies uit wat eraan mankeert .....als je geen bloed ziet;-). Nou dan maar even google raadplegen....tegenwoordig een van mijn beste vrienden. Dus met een medisch woordenboekje naar Dr Caroline. Kids maar gelijk mee dan hebben die er ook alvast even rondgekeken...en het is natuurlijk helemaal niet erg als je niet voor jezelf naar de dokter moet (uitspraak van Yildiz).
Na een paar op en neer en draai bewegingen denkt ze aan een slijmbeursontsteking en verwijst ze me door naar het Ziekenhuis voor een rontgen en echo. De radiologie afdeling zit niet standaard bij het ziekenhuis, dus een afspraak is snel gemaakt.
Een week later kom ik terug bij Dr Caroline en ze bevestigt dat het inderdaad om een slijmbeursonsteking gaat maar dat ik ook een scheur in mijn pees heb. Huh........en nu gaat er wel een bel rinkelen. Vlak voor de verhuizing heb ik op zolder alle dozen alvast achter het schot weg gehaald (om maar geen spullen te vergeten). Toen heb ik een pijnscheut gevoeld bij het onder een "foute" hoek tillen van een doos.
Het advies is rust, spuit met onstekingsremmers en physiotherapie. We zijn inmiddels twee weken verder en de spuit geeft inderdaad verlichting. De pijn is verminderd......en ik kan al aardig goed stofzuigen met mijn linkerarm;-) Ik mag gelukkig wel sporten (hardlopen) maar niet tennissen. Ik heb me samen met Hildur ingeschreven voor de Gold Coast Marathon op 6 juli a.s. voor een afstand van 6 km (10 km is dit jaar helaas niet haalbaar). Maar je moet altijd doelen stellen dus... 6 km in 2013 en 10 km in 2014!

1 opmerking: