zondag 21 april 2013

Mountain biking in Australia

Met al die verleidingen hier in Australie; BBQ (vette juicy steaks) a nice cold beer (bij de warme zomerse dag dus ongeveer 320 keer per jaar) moeten we natuurlijk letten op ons gewicht. Esther is de fanatieke runner en ik heb me gestort op het mountain biken. Schitterende mountains heb je hier alleen heb ik de “echte Appelschase bossen – tracks” nog niet kunnen ontdekken. Meestal begin je rustig met je trip echter is hier het begin van de trip ook het begin van de berg dus mijn hartslag gaat direct in de eerste kilometer op naar 195 (slagen per minuut) en de trend is dus gezet voor de rest van tocht.

De eerste keren was het meer sightseeing on the bike want wat een mooie omgeving;


Weg van het drukke strandgebied up in de “hinterland” niet alleen leuk om te fietsen maar ook om te wonen. Echter moeten we eerst maar ons huis verkopen in Nederland en een staatslot kopen want vooralsnog blijft het bij dromen om op zo’n plek te wonen. Aangezien de temperaturen het toelaten zit ik op de  fiets in mijn korte (fiets) broek met een shirt met korte mouwen. Dit is heerlijk om in te fietsen echter zijn de snelheden down hill niet geschikt voor deze kleding outfit – in mijn favourite rondje (Observatory route) zit een killing klim (ongeveer 5 km/u omhoog) en een afdeling waar ik laatst op de GPS gemeten 70.51 km/u naar beneden vloog (en dan te bedenken dat ik ook nog een beetje bij remde omdat ik het gevoel had dat het wel heel erg hard ging). Ik kreeg een flash back naar de “Tete du Ronde” een afdeling tijdens vele wintersporten in Frankrijk. Altijd de laatste afdeling van de dag en dan met een paar malloten naar beneden razen waar maar twee dingen belangrijk waren; niemand mag je inhalen en je moet als eerste beneden zijn.
Vorig week is mijn voorrem stuk gegaan maar gelukkig heb ik nog een achterrem. Om de risico’s te beperken is het daarom niet gelukt om het snelheidsrecord te verbreken. Eerst maar ff naar de fietsenmaker want ik heb geen idee hoe ik straks moet remmen als ook de achterrem het laat afweten……


1 opmerking:

  1. haha de tete du ronde die weet ik nog wel...... stoer hoor dat mountain biken daar in Australie!

    BeantwoordenVerwijderen