zaterdag 6 april 2013

Pickup truck

Helaas was het niet toegestaan om ons tuinmeubilair uit Nederland mee te nemen. Ze zijn veel te bang dat er raar ongedierte mee gesmokkeld wordt. Dus moesten we met pijn in ons hart afscheid nemen van onze riante steigerhouten loungebank.
We hebben een overdekte veranda (met schaduw) .....maar nog geen meubels. Ik speur wat op de australische marktplaats, gumtree genaamd. Genoeg keuze ....en aantrekkelijk geprijsd!. Met mijn Nederlandse zuinigheid doe ik een paar keer een bod. Maar ik word iedere keer overboden (wat niet zo heel moeilijk is.....want ik ga er heel scherp in). Dan komt er een mooie set voorbij die qua afmeting goed past....onze veranda is vierkant en de tafel ook. Ik doe weer een belachelijk laag bod en de verkoper hapt (mooi). We komen eruit en spreken af dat we de tuinset met stoelen zaterdag op komen halen.  Marcel rijdt met de auto naar het adres en bij aankomst blijkt dat ze aan het verhuizen zijn, dus ze moesten er vanaf;-). Het is een een tuinset van hardhout.....waarvan je zou denken dat de stoelen inklap zijn. Maar nee dus.....de verkoper adviseert Marcel om twee keer te rijden. Niet als we geprobeerd hebben om alles in te laden....(hoor ik Marcel denken). Dus de tafel en 6 stoelen worden vakkundig en met beleid opgeladen. En ja alles past en de lading wordt met hele dunne lijnen maar een paar goede nautische knopen vastgezet. Met een snelheid van 80 km op de snelweg.....harder kan niet want dan is de kans groot dat Marcel de lading verliest....komt hij een half uur later de straat in rijden. Je hebt een Pickup truck ..... of niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten