donderdag 13 juni 2013

Meat raffles

Wat hier helemaal “hot” is is een biertje pakken in de pub na het werk op donderdag of vrijdag. De pub is geen gewone pub, nee het is een pub met gok mogelijkheden; allemaal schermen met paarden of honden races en je kan inzetten op je favoriete paard/hond en binnen enkele minuten heb je resultaat en geld (of niet). Twee van mijn collega’s vinden dit helemaal fantastisch en na velen seconden van overredingskracht hadden ze mij eindelijk overtuigd van het feit dat ik eens mee moest gaan. Het biertje smaakte goed maar ik had niet zoveel met het gokken echter hadden ze ook een meat raffle; een soort bingo waar je honderd nummers (lootjes) koopt voor 10 dollar en elke keer als je “bingo” hebt mag je een meat tray uitzoeken. Een meat tray is een pak met veel (heel veel) vlees met een marktwaarde van zo’n 25 dollar. Mijn eerste ervaring was een groot succes met nog drie collega’s 5 meat tray; elk 1 voor thuis en nummer 5 voor de volgende dag op het werk, tijdens de lunch, HEERLIJK! 
 
Ik ben nu drie keer geweest in mijn persoonlijke score staat op 5 meat tray en om niet al te dik te worden met al dat bier en vlees heb ik mijn deelname beperkt tot alleen de laatste donderdag van de maand. Op deze dag is de kans op “bingo” het grootst met een oplage van 70 meat trays.


I love Australia and their way of life (hik, burp).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten