zondag 23 juni 2013

Vaderdag

We waren er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig totdat we wat vaderdag-berichten op Facebook tegenkwamen. Oeps....heb ik wat gemist op school?. Na wat rondvragen blijkt dat vaderdag down under op 1 september wordt gevierd. Ja.....logisch?! Yildiz en Olin vinden dat wat sneu en bedenken zelf een plan. Ze maken bonnenboekjes voor papa. En Marcel helemaal blij....hij mag bonnetjes scheuren voor de onderstaande activiteiten:
1) Ik beloof ontbijt op bed te brengen
2) Ik beloof je een concert te geven
3) Ik beloof je kleren te wassen
4) Ik beloof me niet te schamen als je in je onderbroek zit
5) Ik beloof je lievelingscake te maken
6) Ik beloof je auto te wassen.

Punt 4 behoeft wel wat tekst en uitleg.
Laatst waren we in Seaworld en daar kun je in piratenschepen varen met echte water kanonnen. Super leuk natuurlijk.....maar de tegenstanders spuiten ook terug. Gevolg.......tot op de draad toe nat. Voor Yildiz en Olin had ik wel een reserve setje mee......maar papa moest uit de kleren om op te drogen. En dus zat Marcel een tijdje in zijn onderbroek op een bankje. Waarop Yildiz in mijn oor fluistert: "mama ik schaam me wel een beetje voor papa die zomaar in zijn onderbroek zit". Ik fluister terug; "ik ook". En ik realiseer me dat we weer in een nieuwe fase zijn beland, waarop het uiterlijk een belangrijker thema wordt. Maar ik vind het fijn dat ze de gevoelens met me deelt en ik zal zorgen dat ik de volgende keer voor Marcel ook en reserve setje in de tas heb;-)

Inmiddels zijn de bonnen voor  1,4,5 en 6 ingeleverd en hebben we papa ontvoerd naar de film: Inspicable me 2. Een geslaagde vaderdag en 1 september doen we het nog even dunnetjes over;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten