donderdag 6 juni 2013

Snake nextdoor

Een paar weken geleden had ik onze buurvrouw Bridgit op de koffie.  Ze vertelde dat ze heel blij is met ons als nieuwe buren en ze geniet als ze onze kinderen voor op de straat ziet spelen (beetje leven in de brouwerij). Ze woont hier al 13 jaar en ze had nog nooit een slang in de tuin gehad tot gisteren. Ik dacht nog wil ik dit wel weten, maar ja ze moest haar verhaal kwijt. Ze heeft een tuinman die haar geadviseerd had om een soort plakstrippen voor de deur en de garage neer te leggen. Doel was om de kakkerlakken buiten de deur te houden. Als de kakkerlakken over de plakstrip lopen komen ze vast te zitten........en dus kruipen ze niet meer je huis in. Goed idee.....ik loop met een spuitbus rond met een heel sterk verdelgingsmiddel....dat overigens ook werkt. Ze heeft een parkiet die af en toe buiten op de tafel mag luchten. Kennelijk heeft die parkiet de aandacht van een slang getrokken...... Bridgit zag de plakstrip een beetje kreukelig op de kop liggen....en bij nadere inspectie bleek dat er een slang aan de plakstrip was vastgeplakt. De tuinman was toevallig aan het werk en die heeft de slang in een kussensloop gepropt. Ik geloof dat ze ermee naar de dierenarts zouden gaan. Arm beest...lijkt me geen lekker klusje. Ik stel me zo voor dat het net zoiets is als harsen en ontharen.....maar dan komt je vel ook mee (auh). Ik vind het op de eerste plaats zielig voor die slang en op de tweede plaats maak ik me grote zorgen of die slang ook eerst door onze tuin is gekropen  Of als ik heel eerlijk ben zou ik de volgorde toch omdraaien (vindplaats is meter bij onze huis vandaan).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten