vrijdag 14 december 2012

Kinderboekenweek "Hallo wereld"

10 oktober

Op school wordt flink geschilderd, geknutseld en krijgt het Kinderboekenweek thema "Hallo Wereld" veel aandacht. Leuk die wereldoriëntatie. Yildiz heeft een echte sombrero gemaakt en hangt er van Olin een schilderij van de wereldbol in de kamer, die verdacht veel op een meesterwerk van Picasso lijkt. Klein detail de tekst onder de wereldbol 'ik woon in Australië'. Er gaat kennelijk heel veel in zijn koppie om. Beide juffen vragen of ik een presentatie wil geven over Australië. Uiteraard hoef ik daar geen moment over te twijfelen. Enthousiast gaan Yildiz en ik aan de slag en een paar dagen later hebben we een leuke PowerPoint in mekaar gedraaid. Het is goed om in de huid van je kind te kruipen om te ervaren wat ze beweegt en bezig houdt. De kangoeroes en koala's komen in beeld, maar ook Ayers Rock in de woestijn en de stranden van de Gold Coast (here we come). We behandelen het tijdsverschil en de omgekeerde wereld van winter en zomer en dag en nacht. En natuurlijk doen we een Engels lesje. Zowel de kinderen uit de  klas van Olin als Yildiz waren super enthousiast. Maar het belangrijkste vond ik toch wel dat ze nu beter begrepen worden. Ze kunnen nu informatie delen en de klasgenootjes weten waar ze over praten. Aan het einde laten we de kinderen nog even Vegemite proeven. Een typisch Australisch product dat Marcel de laatste keer had meegenomen. Het heeft iets weg van maggie......de smaak werd niet echt gewaardeerd. Tot slot hebben we kinderen een keurig nette Engelse zin geleerd" draw a big wig on the pig".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten