zondag 9 december 2012

Opruimen, sorteren en weggooien

6 oktober
Wat zijn eigenlijk de voordelen van een verhuizing? Het ruimt zo lekker op.
Maar de hamvraag is altijd waar moet je beginnen. Heel bewust ben ik op 1 oktober gestopt met werken om de verhuizing zo goed mogelijk voor te bereiden. In de eerste week begon ik vol enthousiasme achter het schot op zolder de onaangeraakte verhuisdozen (inmiddels een dikke 8 jaar geleden) door te spitten. Ik vroeg mezelf af of het niet verstandiger was om de dozen direct naar de kringloopwinkel te brengen. Maar ja er kunnen ook waardevolle of persoonlijke spullen in zitten. Dus ik kon de verleiding niet weerstaan om spullen toch maar door mijn handen te laten gaan.
Tegelijkertijd begon ik ook in de slaap-en woonkamer allerlei spullen te sorteren. Na drie dagen ongestructureerd en zonder plan lagen er overal stapeltjes in huis. Waarop Marcel opmerkte of het de bedoeling was dat we nog 3 maanden moesten horden lopen in ons huis.  Conclusie het was chaos in mijn hoofd en dus ook in huis.
Na een drukke week Australië en afronding op mijn werk was het tijd om eerst rust te nemen. Dus ben ik een week gaan onthaasten door mijn gedachten even op papier zetten....en voilà ik had een actieplan (heerlijk). Opruimen is een proces en ik ben inmiddels in fase 3 beland (wat gaat ermee naar Australië?). De rest wordt verkocht, weggegeven of gaat naar de kringloop of de stort. He... dat ruimt lekker op!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten