zaterdag 25 mei 2013

Betaald voetbal

Hier in AustraliĆ« is Olin begonnen met voetballen; hij is nu een echte Mudgeeraba Soccorroo! Elke vrijdagavond heeft hij training en elke zaterdagochtend (half negen) is er een wedstrijd. Prachtig te zien die mannetjes van 6 jaar; soms geconcentreerd achter de bal aan rennend en het andere moment druk naar een vriendje zwaaiend om zo volledig de bal te missen. Op een ochtend reden we naar de wedstrijd tegen Palm Beach waarop Olin zegt: “Papa, wat krijg ik van jou als ik een doelpunt zet”. Tja wat zeg je daarop als “verstandige vader”; snoep, nee dat is niet goed voor de tanden….geld, ja geld dat is goed om te sparen voor later! Maar ho wacht ff; “Olin wat denk je hoeveel doelpunten ga je maken”? Olin denkt drie doelpunten en op basis van de vorige wedstrijden is dit een ambitieuze doelstelling en daar hou ik wel van. Akkoord per doelpunt krijg je van Papa een dollar!

Dream Team Mudgeerabe Yellow
De wedstrijd begint en de anders zo in de achterhoede spelende Olin (Jaap Stam) ontpopt zich plotseling als een super spits. De hele trukendoos gaat open en Olin vliegt het hele veld over (met de tong uit de mond). Ik sta naast een vader en hij zegt: “nou die Olin heeft er zin in vandaag, heeft ie extra training gehad?” Schoorvoetend moet ik toegeven dat Olin geld verdiend met elk doelpunt die hij zet. In de pause heeft Olin er al 5 ingeschoten en de coach komt naar mij toe: “What did you do with Olin? After every goal he walks up to me and says, that’s three dollars, that’s four dollars…..

In de pauze tips van een de reserve coach!
 
De tweede helft begint en Olin gaat onvermoeibaar door, het fanatisme slaat bijna om in bezetenheid; Kinderen vliegen door de lucht waar Olin is; alles voor een goal! Aan het eind van de wedstrijd ben ik 9 dollar armer. De coach zegt: “ this season is going to cost you a lot of money”. Het leuke is dat Olin alleen geld heeft gekregen per goal voor deze wedstrijd maar hij heeft nog steeds het fanatieke van toen want hij heeft helemaal de smaak te pakken. De nieuwe doelstelling is hoeveel hat-tricks kan ik maken in een wedstrijd ;-)
Moraal van het verhaal; zo zien we maar weer wat mensen drijft in deze wereld.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten