zondag 5 mei 2013

Dad's day out

In het kader van al die papa’s die niet genoeg tijd voor hun kinderen maken en alleen maar tijd hebben voor hun carriere hebben ze in Australie Dad’s Day Out in het leven geroepen. Hier zijn dus alleen vaders met hun kinderen welkom. Met tranen in haar ogen wuifde Esther ons goodbye op zondagochtend waarbij de gelukkige ik met de kids in een kano  mocht gaan zitten. Deze trip was al eerder gepland maar was gecancelled because of the bad weather; dit hadden wij als Nederlanders toen niet door en kwamen als enige opdagen (dit was immers een normale “zomerse” dag in Nederland). Poging twee ging wel door en tot onze verbazing was er een moeder en ze had niet eens moeite gedaan om een plaksnor op te plakken.
Met vijf kano’s gingen we roeien in het mangrove gebied van sanctuary cove; een schitterend gebied waar je volop van zo kunnen genieten ware het niet dat de leiding flink gas gaf; ook al zaten wij als enige met zijn drieen in de kano we waren het jongste team (en dat kwam niet omdat ik zo jong ben). Toch lukte het ons om na wat peddel gemep onderling telkens de groep weer te bereiken en nog net de woorden op te vangen; “…and that is why this is such a beautiful area, let’s go for the next stop!”
Eindelijk gingen we echt de mangroves in en werd het heel ondiep; Yildiz en Olin wilden uitstappen en ik zei: “go for it” sleep de kano voorbij de rij en laten we voorop gaan varen. Echter bij de eerste “bijna stapjes” in de modderige grond gingen de voeten weer in de boot en was het dus de beurt aan mij. Tot mijn enkels in de blauwe drek was ik volop aan het genieten van de omgeving. Na anderhalf uur moesten we de kano uit en was er helaas een einde gekomen aan het zitten in de “comfortabele” kano (NOT). Een prachtig initiatief; Dad’s Day Out – wellicht dat ik me toch maar eens op mijn carriere moet gaan gooien ;-)

 


1 opmerking: