zondag 26 mei 2013

Job abroad

Na een prettig skype gesprek met the Dutch Tall Ships (www.dutchtallships.com)  is de kogel door de kerk. Mijn projectvoorstel is aangenomen en ik ga de komende maanden als freelancer Public Relations & Marketing aan de slag.  Met speciale dank aan Jaap Maks van Frisian Sailing Company (oude werkgever) die ons gelinkt heeft.
In november 2012  zijn de Dutch Tall Ships `Oosterschelde`, `Tecla` en de `Europa` begonnen aan een zeiltocht rond de wereld. In mei 2013 hebben de schepen Kaap de Goede hoop gerond en momenteel zeilen de schepen in de richting van Mauritius om vervolgens koers te zetten naar Australië via de Indische Oceaan. In Juli 2013  zullen de Dutch Tall Ships aanmeren in Fremantle (Australië) en daarmee treedt de huidige bemanning in de voetsporen van de Nederlandse onderzoekers Jansz, Tasman en Van Diemen.  Vervolgens zeilen de Tall Ships dan een dikke 3 maanden langs de Zuid-Australische kust. Daarbij worden tussenstops in Adelaide, Melbourne, Hobart en Syndey gemaakt. De zeilreizen zijn te boeken door individuen en in de havens kunnen bedrijven de schepen huren voor incentives.  
Ik ben helemaal happy! Ten eerste is het een super leuk project en ten tweede werk ik onder schooltijd waardoor ik geen BSO opvang voor de kids hoef te organiseren.

Ik heb al het nodige voorwerk gedaan en het toeval wil dat er aan de Gold Coast een botenbeurs is. De plannen voor het weekend worden opgemaakt en op zondag gaan we naar de Suncuary Cove International Boatshow en soort Hiswa te water. Missie: de medialist van de beurs in handen krijgen. Terwijl ik zakelijk op pad ben, vermaken Marcel, Yildiz en Olin zich ook prima. Er is dan ook wel erg mooi speelgoed te koop. Aan het eind van de dag kan de balans opgemaakt worden: veel goede perscontacten opgedaan, sleutelpersonen uit de branche gesproken en een tas voor tips!. En we hebben ook een wensenlijstje gemaakt voor de-in-de-toekomst-aan-te-schaffen-boot. Misschien wel een Dutch Sloop?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten