zaterdag 20 juli 2013

Flying Dutchmen

Vandaag is het een regenachtige dag en gaan we opzoek naar een binnen activiteit. Byron Bay staat bekend om zijn kunstzinnige en creatieve inwoners. Er zijn hier heel wat Hippies uit de jaren '60 blijven hangen. Er is een circusschool waar je in 1,5 uur een trapeze act kunt leren en dus boeken we 3 plaatsen voor Mama, Yildiz en Olin. Papa blijft aan de grond om te filmen/fotograferen. Het is gelijk een hele goede therapie tegen hoogtevrees....waar ik nogal last van heb. Op de grond wordt de lenigheid getest......oei een harde confrontatie met de werkelijkheid...ik word echt ouder. Yildiz en Olin slingeren als apen aan de rekstok en zijn in 5 minuten goedgekeurd om de lucht in te gaan. Moeders daar in tegen moet nog even 5 minuten extra slingeren (lees een andere eenvoudige techniek aanleren om de benen de lucht in te krijgen....auh).

Eenmaal op de ladder is er geen weg meer terug. De ladder beklimmen is al een hele toer (ding wiebelt teveel). Als we boven zijn breekt het zweet me uit en sta ik verstijft met mijn handen aan de reling. Yildiz en Olin zijn heel dapper .....oke ze vinden het heel spannend maar volgen moeiteloos de instructies en 1,2,3 hop daar vliegen ze. Het loslaten is best eng maar een duik in het enorme vangnet is erg leuk. Bij mijn eerste sprong duurde het heel lang voordat er ook echt klaar voor was.......en loslaten op 8 meter hoogte doe je ook niet voor je plezier. Met knikkende knieën stond ik even later op de grond. Yildiz en  Olin .....kom mama nog een keer!. Ik moest even bekomen van dit avontuur.... maar uiteindelijk hebben we de hele ochtend gevlogen......alias the Flying Dutchmen.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten