vrijdag 4 januari 2013

The Beach


Omdat we nog veel last hebben van het tijdsverschil doen we rustig aan. ’s Ochtends even boodschapje en wat administratieve zaken regelen. Tussen de middag een power-nap en om 15.00 uur gaan we naar het strand. Het is summer holiday dus het zal wel druk zijn denk ik. Eenmaal bij het strand aangekomen zijn er parkeer plaatsten in overvloed op steenworp afstand van the beach. Ik zoek naarstig naar een betaalautomaat, maar kan er geen één ontdekken. Met mijn Nederlandse instelling kan ik bijna niet geloven dat het gratis is. Ik vraag nog een toevallige voorbijganger en die verzekerd mij dat het echt gratis is. Wow……en ik ben getuige van het eerste praktische contrast tussen Nederland en Australië.
Eenmaal op het strand aangekomen zijn de golven enorm en de stroming is sterk. Bijna iedereen is gewapend met een bodyboard om van de enorme golven te surfen. Wij proberen het op eigen kracht te doen, maar dat valt nog niet mee. Wat een pret hebben de kinderen. ’s Avonds valt iedereen moe maar voldaan in slaap.


 

1 opmerking: