woensdag 13 februari 2013

Spiderman

Gisteren de schok van ons leven gekregen. Marcel loopt met een tandenborstel de kamer in en half mompelend vang ik iets op over een spin. Ik loop naar de badkamer en zie daar een joekel van een spin ( 7 cm van linker- naar rechterpoot met een harig lijf…bah). Als ik ergens een hekel aan heb of liever gezegd bang voor ben dan zijn het wel spinnen. Ook Marcel is onder de indruk want toen hij stond te poetsen liep die spin met hoge snelheid voor hem langs. Ik ben toch lichtelijk in paniek en wil heel graag dat die spin verdwijnt of anders gezegd verwijderd wordt. Zelfs Marcel die doorgaans in Nederland de spinnen plet, vindt deze jongen een maatje te groot om met zijn hand te pakken. Ook weten we niet wat voor soort het is een “gewone rioolspin” of toch een giftige want die lopen er hier genoeg. We dokteren en plan uit, zonder dat we de spin uit het oog verliezen. Inmiddels zit hij boven de deurpost aan de binnenkant van de badkamer. Ik haal de zwabber, een handdoek en de gouden gids…oh ja en we trekken beide onze schoenen aan (voor het geval dat). We weten dat we ook maar 1 kans hebben om hem te pakken, want anders rent hij door de kamer heen of gaat hij onder ons bed zitten en dan doe ik geen oog dicht. Marcel springt onder de deurpost door….gelukkig geen beweging….ik geef hem langzaam de zwabber….sta klaar met de Gouden Gids en een badlaken in de hand. Marcel telt af….3,2,1, go en drukt de zwabber met een knal tegen de muur. Ik kan alleen maar hopen dat hij raak schiet. Het lijkt er wel op want er is geen beweging…voor de zekerheid duwt hij nog een beetje harder en haalt de zwabber van de muur. Oh de spin is geplet. De spin krijgt een eervolle laatste rustplaats in de struiken en ik ben blij met mijn (spider)man. Thanks Mate!

2 opmerkingen:

  1. Haha briljant! Op een camping in Australie ook eens zo'n bakbeest gezien. Bleek het een hele nuttige huntsman spider te zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wooohhh, helden!
    X, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen