donderdag 28 maart 2013

Overstekend wild!

Yildiz komt heel enthousiast uit school; "mam ik heb een slang gezien, echt waar!" Oke en ik denk gelijk aan een van de wildlife presentatie van afgelopen weekend. Leuk zeg ik; "zat ie in een doos?" Nee.....een echte in het wild. Oeps?! "We waren onderweg naar het zwembad en toen we de straat over staken hing de slang in de boom". Oke?! "We moesten van juf stil gaan staan en heel heel langzaam achteruit lopen. De slang kroop uit de boom over de weg naar de andere kant en verdween in de greppel". Uhh....ben toch een beetje bezorgd en vraag weet je ook wat voor slang het was dan. "Ja hoor......een groene boomslang van 1,5 meter.....maar hij is niet giftig hoor......cool he". Oke dan! Die meneer in de dierentuin zei toch; "LIA......(Leave It Alone) dan doet ie ook niks hoor". Nou mijn mond valt open van verbazing en ik weet nou niet of het is omdat deze slang gesignaleerd is op steenworp afstand van ons huis of omdat onze dochter reageert of dit de normaalste zaak van de wereld is. Voor ons Nederlanders in ieder geval niet.......maar voor Aussies wel!


1 opmerking: